تحقیق میں مواد کی تلاش اور جائزہ

تحقیق میں مواد کی تلاش اور جائزہ

Advertisements

  تحقیق کرنے کی سب سے اہم وجہ یہ ہے کہ ایک نیا علم اور افہام و تفہیم پیدا کیا جائے۔ اور اسے ہر ایک کو مہیا کرنے کے لیے اس کو عام کیا جائے۔ جب کسی تحقیقی منصوبے کی منصوبہ بندی کی جاتی ہے ، تو یہ جاننا ضروری ہوتا ہے کہ آپ کے منتخب کردہ مضمون میں موجودہ علم کی کیا حیثیت ہے ۔اس باب میں یہ بتایا گیا ہے کہ “تحقیق میں مواد کی تلاش اور جائزہ” کیسے لیا جائے اور  ضروری معلومات کہاں سے حاصل کی جائیں اور اس کا تجزیہ کیسے کیا جائے اور اس کو پیش کیا جاسکے تاکہ آپ اپنے تحقیقی منصوبے کی ٹھوس بنیاد وضع کرسکیں۔
Ilmu علموبابا

تحقیق میں مواد کی تلاش اور جائزہ
تحقیق میں مواد کی تلاش اور جائزہ

تحقیق کے لیے موضوع کا مناسب انتخاب اور منصوبہ بناناکلیدی حیثیت رکھتا ہے کیونکہ ظاہر ہے کہ مہینوں میں ایسے علوم کی تیاری میں وقت ضائع کرنا ہے جو پہلے ہی آزادانہ طور پر دستیاب ہے۔ لہذا ، تحقیقی منصوبے کی منصوبہ بندی میں سب سے پہلے مرحلے میں سے ایک یہ ہے کہ تحقیق میں مواد کی تلاش اور جائزہ اور  پھر اس ادب اور مواد کا جائزہ لیا جائے: یعنی ، تازہ ترین علم کو تلاش کرنے اور مطابقت ، معیار ، مسئلے اور اس کے حل کے لئے اس کا اندازہ لگانے کے لئے دستیاب تمام معلوماتی ذرائع سے گزرنا ہے۔ مندرجہ بالا میں سے آخری دو نکات  اس بات کی نشاندہی کریں گے کہ اضافی تحقیق کی ضرورت کہاں ہے ۔ کسی مسئلے کو حل کرنے کی کوشش کرنے یا خلا کو پر کرنے کے لئے۔

تحقیق کے عمل میں جب بھی معلومات اور مواد کو تلاش کرنا ہو تو سب سے پہلے معلومات کو لوڈ کیا جائے۔ معلومات کا لوڈ! ہم بنیادی معلومات میں توسیع کے دور میں ہیں۔ آپ کا مضمون جو بھی ہو ، اس میں کوئی عذر نہیں ہوسکتا ہے کہ آپ کو معلومات کی کمی کا سامنا کرنا پڑتا ہے۔ مسئلہ اس میں ہے کہ صحیح معیار سے متعلقہ معلومات کہاں سے ملیں۔ یہاں تک کہ لائبریری کا اچھا سفر یا اچھے بُک شاپ بھی ایک پریشان کن تجربہ ہوسکتا ہے۔

Advertisements

تحقیق میں مواد کی تلاش اور جائزہ لینے کے لیے آپ آسانی سے اپنی جان کاری کی معلومات کے لئے ٹرولنگ کے نفیس طریقوں کو استعمال کرنے کا طریقہ سیکھ سکتے ہیں۔ دھول زدہ آرکائیوز میں گھنٹوں گزارنے کی ضرورت نہیں ، بہت ساری مہنگی کتابیں خریدنے کی ضرورت نہیں ہے ، لیکن تلاش اور تلاش کی تکنیکوں اور تشخیص کے طریقوں میں مہارت حاصل کرنے کی ضرورت ہے۔ جہاں آپ نظر آتے ہیں اس کا انحصار آپ کے منتخب کردہ عنوان پر ہوگا۔ کچھ ذرائع زیادہ تر مضامین کا احاطہ کرتے ہیں ، دوسروں کو ایک تنگ حد میں مہارت حاصل ہے ، اور اس وجہ سے وہ مزید تفصیل فراہم کریں گے۔ یہاں ان جگہوں کی فہرست ہے جن کی آپ تلاش کرسکتے ہیں۔ لائبریریاں آپ کی یونیورسٹی یا کالج کی لائبریری۔ یہ آپ کی پہلی پسند ہونی چاہئے۔ یہاں آپ کو معلومات کی ایک بڑی رقم مل جائے گی اور ذیل میں دیئے گئے دیگر تمام معلوماتی وسائل کے بارے میں بھی۔ یہاں ماہر لائبریریاں بھی موجود ہیں ، جیسے یونیورسٹیوں کے محکموں میں مضمون لائبریری ، پیشہ ورانہ اداروں میں پیشہ ور لائبریری ، تکنیکی (تحقیقی) اداروں میں تکنیکی لائبریری۔ مقامی کتب خانوں میں بعض اوقات مقامی دلچسپی کا خصوصی ذخیرہ ہوتا ہے۔ تازہ ترین اشاعتوں کو حاصل کرنے کی کوشش کریں ، جب تک کہ آپ کے پاس خاص وجوہات نہ ہوں ، جیسے۔ تاریخی علوم تیزرفتاری سے چلنے والے مضامین ، جیسے انتظامیہ ، کاروبار ، سائنس اور ٹکنالوجی میں معلومات تیزی سے متروک ہوجائیں گی ، لیکن انسانیت میں قدیم اشاعت دیرپا ہوسکتی ہے۔ اب یہ دیکھنے کے لئے صرف شیلف میں جانے کے لئے کافی نہیں ہے۔

قدیم اشاعت کی انسانیت کی دیرپا قیمت ہوسکتی ہے۔ اب یہ دیکھنے کے لئے صرف شیلف دیکھنے کے لئے کافی نہیں ہے کہ وہاں کیا ہے ، یہاں تک کہ اگر آپ نے پہلے آن لائن کیٹلاگ سے مشورہ کیا ہو۔ ان کے استعمال میں تربیتی سیشنوں اور کتابچے کی مدد سے وسیع پیمانے پر الیکٹرانک وسائل اور تلاش کی سہولیات دستیاب ہوں گی۔ تلاشیاں کرنے میں مہارت رکھنے سے آپ کو بہت وقت اور مایوسی کی بچت ہوگی اور ساتھ ہی یہ بھی یقینی بنائے گا کہ آپ اپنی تازہ ترین معلومات کو اپنی ضرورت کے مطابق رکھیں گے۔ یہ کچھ سہولیات ہیں جن کی آپ کو تفتیش کرنی چاہئے: لائبریری کیٹلاگ۔ اب زیادہ تر لائبریریوں کے پاس اپنے کمپیوٹر ٹرمینلز کے ذریعہ ایک الیکٹرانک کیٹلاگ تک رسائی حاصل کی گئی ہے ، جو انٹرا اور / یا انٹرنیٹ کے ذریعہ اکثر دوسری جگہ سے بھی آن لائن قابل رسائی ہے۔ روزنامچے اور اخبارات۔ یہ اکثر کتابوں میں کیٹالگ اور الگ الگ اسٹور کیے جاتے ہیں اور آن لائن بھی دستیاب ہوسکتے ہیں۔ جب وہ باقاعدگی سے نمودار ہوتے ہیں ، تو ان کا رجحان بہت جدید رہتا ہے۔

(تحریر: کاظم حسین)

 

We offer you our services to Teach and Learn Languages, Literatures and Translate. (Urdu, English, Bahasa Indonesia, Hangul, Punjabi, Pashto, Persian, Arabic)

اس آرٹیکل کو بہتر بنانے میں ہماری مدد کریں


اگر آپ کو اس آرٹیکل میں کوئی غلطی نظر آ رہی ہے۔  تو درست اور قابلِ اعتبار معلومات کی فراہمی میں ہماری مدد کریں۔ ہم درست معلومات کی ترسیل کے لیے سخت محنت کرتے ہیں ۔ Ilmu علموبابا

اگر آپ بھی ہمارے ساتھ معلومات کا تبادلہ کرنا چاہتے ہیں تو ہماری اس کمیونٹی میں شامل ہو کر  معلومات کے سلسلے کو بڑھانے میں ہماری مدد کریں۔

 

Follow us on

Advertisements
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Ilmu علمو
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x